Cellen zijn piepkleine bouwsteentjes die aan de basis van alle levende organismen liggen. Ook de mens is eruit opgebouwd: onze cellen groeperen zich in weefsels, die op hun beurt samen organen vormen. Elke cel heeft zijn eigen specifieke functie en vorm — een hartcel moet dan ook iets helemaal anders doen dan een levercel.

 

Hoeveel cellen telt ons lichaam?

Het menselijk leven begint met één bevruchte eicel, maar daarna gaat het aantal cellen razendsnel omhoog. We tellen er tegen dat we volwassen zijn zo’n 30 tot 37,2 biljoen — of dus meer dan 30.000 miljard. Ter vergelijking: onze melkweg telt maar’ 100 miljard sterren.

 

Hoe tel je al die cellen?

Het tellen van het aantal bouwstenen in ons lichaam is niet zo eenvoudig. Zelfs al zou je elke cel apart kunnen isoleren, dan nog zou het een eeuwigheid vragen om ze allemaal te tellen. Daarom ging een team onderzoekers uit Griekenland, Italië en Spanje wat praktischer aan de slag: ze bepaalden, op basis van al bestaande onderzoeken en studies, het aantal cellen per celtype of orgaansysteem. Na al die resultaten samen te tellen, kwamen ze uit op 37,2 biljoen. Andere wetenschappers onderzochten dat aantal een paar jaar later met een gelijkaardige methode en schatten het op zo’n 30 biljoen.

 

Verslijten je cellen?

Ben je ouder dan 20 jaar? Dan is de meerderheid van je cellen al afgestorven. Geen paniek: ze werden vervangen door nieuwe. Bijna elke cel in je lichaam ondergaat minstens één keer tijdens je leven een apoptose: een geprogrammeerde celdood. Zo worden versleten, zieke of overbodige cellen opgeruimd. Een voorraadje stamcellen zorgt ervoor dat er weer nieuwe, gezonde cellen in de plaats komen. Die apoptose gebeurt zowel bij jonge als oude mensen, maar hoe ouder we worden, hoe meer het DNA van onze stamcellen verslijt. Daardoor komen de nieuwe, gezonde cellen pas later of bevatten ze toch foutjes, waardoor organen minder goed gaan werken. Gebeurt dat in cruciale organen? Dan wordt die celdood uiteindelijk de fatale doodsteek.

Binnen spirituele tradities en praktijken draait het vooral om het concept ‘energie’. 

Alles is gemaakt van energie en je kunt met energieën schuiven om voor meer flow en geluk te zorgen. Het universum bestaat dus uit energie, en dat trilt op een bepaalde frequentie. Ook mensen en emoties hebben een frequentie. Een lage frequentie wordt daarbij geassocieerd met negativiteit, een hoge met geluk. Daarom streven mensen ernaar om hun frequentie of vibraties te verhogen. Lees hier hoe dit idee werkt en hoe jij zelf jouw frequentie kunt verhogen met verschillende praktische tips.

Hoe zit het met die frequentie en vibraties en waarom wil je ze verhogen?

De gedachte dat alles energie is en een frequentie heeft, komt uit de kwantumfysica. We gaan daarbij de diepte in, naar het voor het blote oog onzichtbare niveau van atomen. Atomen geven en absorberen energie en hebben hun eigen frequentie of vibraties. Iets dat een lage vibratie heeft, is zwaar. Denk aan depressie, woede en stress. Een hoge frequentie is lichter en wordt ook wel geassocieerd met de flow-staat, liefde en geluk. Alles gaat smooth en lekker en je bent blij. De gedachte is dat we in staat zijn om onze vibraties te verhogen met onze eigen acties. Dit zijn enkele praktische tips die je kunt toepassen om je frequentie te verhogen en je beter te voelen:

Meditatie

Mediteren is één van de beste manieren om je frequentie te verhogen en je geest te trainen en kalmeren. Tijdens het mediteren heb je volledige aandacht voor het moment zelf en je ervaringen en emoties. Vervolgens laat je die er zijn zonder erover te oordelen. Door je geest te kalmeren met meditatie, ontstaat er meer ruimte voor positieve energie. Ook op de lange termijn, want je verhoogt je bewustzijn met een getraind brein.

Middels visualisaties kun je positieve energie opwekken en zo je vibraties verhogen. De wetenschap ondersteunt de gedachte dat mediteren tot meer aanwezigheid in het moment leidt en je ook meer het idee geeft dat je een doel hebt in dit leven. Ook vermindert het stress en depressieve klachten. En dat geeft natuurlijk weer veel andere positieve effecten!

Alles dat de mens denkt te hebben is slechts een vage gedachte cq overtuiging.

Alles is energie, Onze meubelen Onze huizen? Het is ons bezit? De houten tafel was eerst een boom verankert aan en in de aarde.

Stel je eens voor dat het sneeuwt.

Ik pak wat sneeuw weg uit de ruimte wat men afbakent als zijnde van hem of haar plaatsje.

Van wie is dan die sneeuw werkelijk? Van die identiteit in menselijke vorm?  Een mens denkt er een soort bezitting van te kunnen maken. De sneeuw echter niet. Het bestaat slechts. Voor heel even maar zelfs.

Zo vergankelijk is uiteindelijk al het leven op aarde.Het maakt de aarde niet uit hoor. De aarde is er gewoon, het speelt geen spel maar beschadigd wel in "ras" tempo

Tempo geeft in de muziek de snelheid van een muziekstuk aan. In de klassieke muziek spreken we vaak over tempo waar de moderne muziek en house muziek spreekt over Beat Per Minute (BPM). Het tempo kan worden aangegeven in bewoording of in een getal. In bladmuziek wordt bovenaan het tempo aangegeven.De aarde waaruit we zijn ontstaan heeft een eigen frequentie wist je dat? en zo wij in de vorm van de mens dus ook...  meer hierover kun je lezen op de volgende pagina:  FREQUENTIES

 

 

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb